Handen

Då var gipset borta och jag börjar jobba igen på måndag. Jag har nu en grej på lång och ringfingret för att stabilisera upp ringfingret lite, den vill liksom peka utåt lite :O

Ni ska bara veta att när jag satt där på arbetsterapienheten och hon klippte av gipset så kändes det jätteskumt i handen och den var alldeles torr och stel! Så fick börja med att tvätta och smörja in den och sen skulle jag göra några övningar.. jag kände mig inte alls bra och ett illamående kom över mig och jag började svettas..
sjukgymnasten bara tittade på mig och frågade om jag brukar vara så blek eller om jag höll på att svimma, men det var lugnt. Har aldrig svimmat på riktigt, bara fåt svimningskänslan så jag ville bara ha ett glas vatten och fortsätta och som tur var gick det över tillslut!


Men jag fick ett antal övningar för handen och handlederna, och så var det bara att träna cheer igen direkt om jag ville :)

Dock känner jag redan nu att min handled inte pallar någonting, måste nog gå och köpa en linda för att linda den lite tills jag byggt upp musklerna igen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback