Nyår i kåbdalis

Fredagen började kl 05 för min del då jag skulle hinna med flyget klockan 07. Sedan blev det att vänta 4h på arlanda på nästa flyg till luleå och kom fram vid 13,30. Jag kunde inte sova en blund på hela resan.

Pappa hämtade mig i Lule och skjutsade mig direkt till Verran sedan började färden mot kåbdalis som tog kanske 2h. Väl där så satte man sina grejor till rätta sedan gick vi och åt i resturangen. Sen började stugfesten









Nyårsafton
Vaknade tidigt, som vanligt dagen efter, duschade håret i iskallt vatten då de varma tagit slut.. sedan for vi ut och åkte skidor, det var svårt till en början då de var 8 år sen sist, men det kom tillbaka ganska fort. åkte bara ett tag för sen kändes de som jag förfrös mina tår... på kvällen blev det en jättegod räksoppa till förrätt och sedan fläskfile och potatisgratäng till huvudrätt.
Kvällen ägnades åt att gå förbi andra stugor då alla verkade ha fest och kollade på raketerna .



















//Becca


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback