West side story

Var och tittade på West Side story igår på GöteborgsOperan, och det första vi la märke till var faktiskt att de två rivalerande gängen i pjäsen hetter Sharks och Jets (precis som i Bring it on filmen) Hahaha!
Sen märkte vi också att de flesta låtarna de körde kände vi igen från Glee (hade ingen aning om att Glee körde låtar från den pjäsen faktiskt)

Jag tyckte skådespelarna var riktigt duktiga, både på att dansa och sjunga och det var faktiskt riktigt bra! Det enda jag kan se som lite negativt var väl att hon som spelade en av huvudrollerna sjöng för mycket opera och för många låtar. Opera är väl inte riktigt min grej. men hursom så satt vi på rad 2 (ingen av oss kommer faktiskt ihåg att vi skulle ha bokat så långt fram, så strange?) Men det var awesome :) Jag kommer på gå musikal fler gånger!


Bild från deras hemsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback