Tottes Personlighet

Jag har aldrig träffat på en katt med så mycket personlighet tidigare ! Så tänkte i korta drag berätta om honom

* Morgongosig
Han kommer och lägger sig på mig och spinner, dissar jag honom så sätter han tassarna i mitt ansikte

* Morgonhungrig
Sätter igång och jamar som en tok när jag stiger upp, slutar inte förrän maten kommer fram

* Skea kär
Möter mig vid dörren jamandes när jag kommer hem (när Daniel kommer hem tittar han bara mot dörren)

* Sällskapssjuk
Måste vara i samma rum som oss, är vi i olika rum blir han orolig och vandrar fram och tillbaka

* Cellskräck
Så fort man stänger en dörr, stänger in eller ut honom från ett rum får han panik och hoppar och klöser mot dörren

* Kurragömma
Gömmer sig bakom våra gardiner och tror inte att han syns (gardinerna är dock genomskinliga..)

* Klumpig
Han ser lite dåligt= hoppar in i väggar och fönster när han leker. Balansen är inte heller någonting att lita på

* Älskar att skrämmas
Ställer man sig bakom en dörrkant och tittar på honom och tittar bort så blir han på lekhumör. Favoritlek. Hoppa fram och skrämma mig bakom hörn när man gjort så! Jag är lättskrämd!

* Delaktig
Ska man diska eller laga mat så måste han vara i köket med oss. Gärna på köksbordet så att han ser vad vi gör. Tittar man på honom så jamar han

* Pratsam
Svarar när man pratar med honom och låter när man petar på honom. Kallar honom en pipleksak! Han pratar överhuvudtaget extremt mycket, låter mestadels av tiden egentligen.

* Pussglad
Står han på bordet eller i fönstret och man böjer sig ner för att pussa honom på huvudet så stångar han en (skjuter upp huvudet)

* Närhet
När han ska sova vill han ha närhet, spelar ingen roll hur man sitter eller ligger. På natten gör detta att man hela tiden vaknar när man försöker att vända på en, han blir jätteirriterad. Det räcker dock med att han lägger tassen över en fot så är han nöjd

* Galen
Han får så galet mycket energi efter maten, bara springer runt reser ragg och vill att man ska jaga honom. Han jamar gärna från andra rum och väntar sig att man ska komma och leka !

* Lite dum
Luktar på citron och ryggar tillbaka, katter gillar inte citron. Han tittar på den igen och kommer fram och luktar, ryggar tillbaka, och igen och igen och igen... som att han glömt att han precis luktat på den. Guldfiskminne:)

image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback