Uppdatering på jobbfronten!

Ni som inte vet det sedan tidigare så kan jag berätta att jag jobbar deltid inom hemstäd. Alltså åker hem till folk och städar när de inte är hemma. och nej, det är inte bara knösar jag städar hos utan oftast är det faktiskt barnfamiljer. Alltså vanligt folk som jobbar heltid och kanske pendlar varje dag, har två ungar och ett hus. Så det är inte alls så farligt jobb.

Nu kommer jag också hoppa på ett jobb som hudterapeut, men först är det en inlärningsperiod, jag ska nämligen jobba med laser! Så det är alltifrån laserapparater som tar bort hår på kroppen, slätar ut huden i ansiktet, tar bort vårtor, ytliga blodkärl, mot celluliter och fettreducering för slankare kropp och mot idrottsskador (en sorts massage som hjälper till att öka blodcirkulationen och dränering vid tex muskelbristningar, kramper och ligament)


Det kommer bli sjukt roligt och spännande att lära sig nya saker! Sen att salongen även har läkare som kommer in på helgerna för att göra mer avancerade operationer som fettsugning, diverse bröstförstoringar och öronplastik är ju jättebra. Då kan man vara med och titta och assistera lite. Yeeay! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback