Fredagskaos med kokande bil

Att ens orka ta sig till jobbet på morgonen halv sju för att låna en bil och köra till Kungsbacka känns inte alls motiverande. Att sedan börja bilfärden med att ignorera gpsen och köra fel var inte direkt rätt start på dagen.
Jag var fortfarande sjuk, hade huvudvärk som kan få den största att lägga sig ner på marken och skrika och sedan en näsa som rinner och är täppt om vartannat, det var verkligen inte min dag.

Första huset jag städade var ganska fint och rent så jag hann ta mina pauser för att orka med, däremot nästa hus var katastrof. Hon hade inte fått städat på hur länge som helst så det såg rent ut sagt förjävligt ut. Men jag bet ihop och gjorde mitt bästa i allafall. Helt slut i kroppen så beger jag mig hemåt, och ännu en gång så missar jag vart gpsen tänkte att jag skulle och hamnade att köra genom stan istället!

Jag stod i bilköer hur länge som helst, och såg inget slut på detta, men närmade mig korsvägen i alla fall. Men när jag väl, efter 20 minuter skulle korsa korsvägen så ser jag till min fasa att det ryker ifrån bilen! Panik fick jag och körde snabbt in på en parkering vid svenska mässan (notera att bilarna runtomkring började tuta och peka på mig medan). I panik ringer jag till Daniel och undrar hur jag ska lösa detta (ville helst att han skulle flyga till mig och fixa problemet.. men han kan inte flyga så det gick inte..).

Jag prövar ringa till kontoret, men eftersom alla slutat mellan fyra och fem så har de ju redan gått hem..så, hur löser man detta då? Jag fick helt enkelt vänta på att bilen skulle bli kall och sedan öppna motorhuven och kolla vattnet, men nej då hittade jag inte spaken så det sket sig.  Så med gråten och paniken i halsen så fick jag helt enkelt fortsätta köra, och så fort jag kom till en korsning så stängde jag av bilen för att den skulle bli kall igen.. Funny, eller not! Jag var helt förstörd, men som tur var så hade jag älskling i telefonen hela vägen hem som fick guida mig genom storstaden.. allting blir lite lättare när man slipper vara själv.

Hade jag inte kört fel och fått problem med bilen så hade jag nog varit hemma kring halv sex.. nu lämnade jag bilen på jobbet strax efter halv sju, gissa om jag var irriterad. Sedan var det ju ingen kvar där så jag fick ta hem alla nycklar så måste jag dit måndag morgon och lämna dom.. Jag vill aldrig mer köra bil åt det företaget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback