Praktiken

Det känns faktiskt väldigt bra på praktiken och det är alltid roligt med nya erfararenheter, nu hoppas jag bara att jag får pröva på alla arbetsuppgifter här. Igår var jag ute i butiken, svarade på frågor och sorterade kläder (främst rean som är lite slit och släng kläder som jag kallar det, eftersom folk absolut inte kan hänga tillbaka kläderna på samma ställning som de tog dem ifrån)

Däremot en sak som är svår; hur ska man vara klädd när man jobbar i en klädbutik? Det är ju skit svårt, men jag kan konstatera att de flesta som jobbar där har mörka jeans på sig i alla fall, i skoväg så är det väldigt olika. Jag hade mina converse, men mina fötter klarade inte av att stå hela dagen, hade så sjukt ont i benen när jag kom hem och hade typ som sockerdricka i benen hela kvällen. Så jag ska pröva att ha lite olika skor nu i veckan och se vilket som fungerar bäst mot golvet.


Nu ska jag strax dra iväg igen!


Kommentarer
Postat av: Anna

Ett tips är att införskaffa ett par skor som verkligen funkar att stå och gå i hela dagarna. En tjockare sula och bra stöd för hålfoten brukar vara bra.Och absolut inte högklackat! Det är typ döden.. Annars kan man gå till en såndära special-snubbe (arbetsterapeut tror jag det heter?) som kan göra inlägg formade efter din fot och sätta i skorna. Det kanske kostar lite men det är VERKLIGEN värt det! Jag förstörde mina fötter helt när jag gick i tunna ballerina och små högklackade i 6 månader.. Dom är fortfarande jättekänsliga och jag har problem att stå och gå länge även i bra skor, så investera i bra skor så fort du kan och rädda fötterna!

2011-03-01 @ 15:09:31
URL: http://annas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback