Kommer ni ihåg liggande stolen?

Denna matematiska uträkning som man använde sig av i skolan under grundskolan. Jag kommer även ihåg att den togs bort under vår generation och man skulle istället räkna på ett snabbare sätt, eftersom liggande stolen tar sin lilla tid och utrymme.

Men vi satt i alla fall igår och försökte komma på hur man använde liggande stolen, tillslut så googlade jag detta och fick svar, och när man väl kommit på det så var det ju faktiskt inte så svårt! Det var ju egentligen bara att kolla hur många gånger nämnaren gick i täljarens tal och skriva upp detta som kvot!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag förstod mig aldrig på det nya sättet som man skulle använda, så jag använder mig fortfarande av liggande stolen! :D

2011-01-08 @ 02:14:27
URL: http://emeliech.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback