Dag 16 – Min första

Skeas första.. tävling
Min första tävling var faktiskt i friidrott (när jag gick på mellan eller högstadiet?) och jag hade väl precis börjat träna detta så jag sög totalt och kom väl bland de sista (mer minne än så har jag faktiskt inte om den tävlingen)

Däremot så kommer jag ihåg första cheertävlingen jag tävlade på, ett DM Norra 2007 som faktiskt var i Piteå. Vi skulle övernatta hemma hos oss (hos pappa) i källaren för att hinna göra frisyrer på kvällen så allting skulle gå snabbare på själva tävlingsdagen. Vi passade även på att tvätta allas tävlingsdräkter, som skulle hänga och torka över natten. Kaos blev det på morgonen då vi upptäckte att vissa av dräkterna hade fått rosa fläckar på sig (troligtvis av någon märkpenna som företaget vi beställt dem från använt) Så vi fick tvätta om några dräkter och torktumla de dräkter som inte hade hunnit torka.

Men hur som helst så gick tävlingen faktiskt väldigt bra, vi tappade väl bara ett stunt egentligen och hade lite problem med några i laget som blev sura och svor när det inte gick som det skulle (vi fick tillsägelse om detta på förträningen).
Men vi kom på 2:a plats (av 2, kan ju tilläggas) Men jag var sjukt stolt över mina tjejer som gjorde rutinen så sjukt snygg!


____________________________________________________

Beccas första riktiga utlandsresa
Var tillsammans med Skea och pappa i Turkiet, Alanya. Vi bodde på ett lägenhetshotell med en liten pool med lurviga gamla tanter och man såg stranden från fönstret. En två veckors solsemester på den glödheta stranden med en kräfta till pappa redan efter första dagen och en syster som gömde sig under parasollet mestadels av tiden (ville inte bränna sig). Dessa turkar på gatorna som ville gifta sig med oss båda två och ropen efter "svenska flicka, kom in hit", att de sedan även ville följa med in i provrummen var verkligen inte okej.
Kommer även ihåg att vi förutom att sola, bada och shoppa tog en utflykt in i någon häftig grotta!

Mer kräsen än Becca var då gällande mat är nog inte lätt att hitta och det var inte mycket som den flickan vågade sig på att äta. Men detta var i alla fall vår första riktiga utomlandsresa, och det var en riktigt bra resa och en herrans massa år sedan!

Kommentarer
Postat av: Anna

Fast här är det så att man har ett eget lås att sätta på dörren så att man har hela tvättstugan för sig själv. Så jag kommer inte ens in.. \:

2011-02-26 @ 18:31:20
URL: http://annas.blogg.se/
Postat av: ewie

ja det är jättefint där, enda nackdelen är att vi går från en lokal som rummer 180(vi skulle vara på storstrand först men var tvunga byta datum och då var de upptaget där) till en som har ca 100, vi ska försöka klämma in 120 st. Mer än så får vi inte ner inbjudningslistan :P

2011-02-26 @ 23:56:34
URL: http://madebygrace.blogspot.com
Postat av: ewie

nej det är ju inte det, men det får lov att gå :) Tack, det tror och hoppas jag också :)

2011-02-27 @ 09:48:14
URL: http://madebygrace.blogspot.com
Postat av: Anonym

Fin header! :)

2011-03-10 @ 20:41:53
URL: http://lifess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback