Dag 09 – Min tro

Skeas tro
Nej, jag har ingen religiös tro. Men jag vill tro att saker och ting händer med en mening, att ödet är förutbestämt till en viss del, men att vi alltid har möjlighet att välja olika vägar... Men samtidigt så vet jag att man inte bara kan luta sig tillbaka och lita på ödet, för det funkar inte så. Vill man någonting här i livet så måste det komma från en själv, det är bara jag som kan få det att hända.

Men i alla fall så, en tro behöver inte bara handla om religion eller ödet, utan det är ju allmänt vad man tror på och jag har en tro på andar och spöken. Jag tror att det finns folk som av olika anledningar fastnar i denna värld och kan hemsöka människan. Jag hade helst velat slippa denna tro för då hade jag sluppit vara så jäkla mörkrädd, och jag hoppas verkligen att andarna och spökena inte är lika elaka i verkligheten som i mina mardrömmar...


__________________________________________________

Beccas tro

Min religösa tro just nu, hmm.. jag känner efter och , nä jag tror nog inte på någonting just nu, det är som lite jobbigt för inget går att bevisa och att ens försöka är besväligt. Nog för att det kan vara rätt intressant men varför inte leva sitt liv just nu istället för att fundera på vad som händer när man dör. Om man skulle veta allt så skulle livet vara så tråkigt. Det är väl bra om man är tex döende eller har det väldigt dåligt att veta att det finns ett bättre ställe.

Däremot så tror jag på andar, tror jag, eller är det bara för att jag är så paranoid och alla dessa skräckfilmer som vi sett som yngre. Okej jag är mycket paranoid när det är mörkt, iallafall när man är själv annars kan jag tycka det är mysigt med mörkret.  


hej daniel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback