Apropå Melodifestivalen

Jag har nog suttit och tittat på detta i alla år sedan jag var riktigt liten, och ja, jag tycker faktiskt att det är roligt. Jag tycker oftast inte om själva låtarna, men det är musik och det är kläder och det är någonting man kan sitta och bedöma och gissa hemma.

Daniels syn på melodifestivalen skiljer sig verkligen från min syn på denna tävling. För det första så har han inte sett denna skit, som han nu kallar det, på över tio år (vilket märks eftersom han fortfarande kallar det schlagerfestivalen). Och han tycker inte att det finns sämre eller mer innehållslös musik man kan lyssna på, och sen att skitmusiken kommer spelas på radio dygnet runt i flera månader är inget han ser fram emot...

Men i år Daniel, i år kommer du få bita ihop och sitta och titta på denna familjeunderhållning tillsammans med mig, vi ska poängdöma låtarna, artisternas röster och kläder och du  ska se att det inte alls är lika farligt som du föreställt dig!


Kommentarer
Postat av: Niclas

Ska du lyckas få Daniel att kolla på detta? Lycka till! Han hatar allt som har med Melodifestivalen att göra. Jag har försökt lura honom att lyssna på några låtar under en massa år, och nån gång har han faktiskt sagt att det varit bra fram till han fått reda på vad det var:)

2011-02-13 @ 03:40:07
URL: http://travspel.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback