Vägglöss

Efter att vi var utomlands med cheerleadingen i förra hösten så började jag få utslag på kroppen, främst på armarna.
Det kliade som tusan och när man kliade på utslagen så blev de irriterande och blev utåtbuktande och röda.
Tillslut gick jag till en läkare som föreslog att det kunde vara något jag ätit, så jag fick kortison utskrivet.
Sedan fick Becca också samma utslag fast främst på händer och fötter. Då var det dags för ännu ett besök hos samma läkare, som trots att Becca frågade om det verkligen inte kunde vara något bett, tex vägglöss, avböjde och sa att han inte visste vad det kunde vara. Hon skulle också stryka på lite kortison

Tillslut så ringde Becca till anticimex och frågade, och de kunde inte göra annat än att be henne leta under sängkanter efter de små jävlarna. Så efter många om och men, så gjordes detta. Eftersom de små jävlarna dras till mörker och gärna sitter under madrasser så gjorde Becca och Nirre så att de tog av madrasslakanet (ett stort svart lakan som satt fast under sängen, vi hade madrasser ovanpå detta lakan)

Självklart hittar de löss som kryper omkring! Anticimex ville att man skulle fånga dem i en burk och skicka till dem, men syrran lånade min kamera och skickade en bild till dem istället, hon ville inte direkt plocka upp dom och sätta i en burk)

Hur som helst så var det vägglöss och de fanns under sängen och i soffan i vardagsrummet..Anticimex kom tre gånger och behandlade och tillslut så försvann dom.

Men fy vad äckliga dessa småkryp är, och jag kommer aldrig glömma den gång jag vaknade mitt i natten och såg en tjock stor vägglus springa över min kudde... Fy fan säger jag bara!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback