Skottland Dag 4

Vi begav oss ut på stan ganska tidigt och började shoppingvandringen. Dock så har ju varken jag eller Daniel bra med pengar så det blev bara att leta presenter till Beccas födelsedag. Vi var inne och kollade lite på kläder i den stora gallerian Buchanan Galleries och i mindre gallerior, men hittade inget billigt. Så själva slutdestinationen på vår shopping var såklart Primark. Tyvärr var sortimentet väldigt urplockat och allt fint i klädväg som jag ville ha fanns endast i jätte stora storlekar, så jag kan rekomendera er att inte gå dit det sista ni gör.

När vi strosade där efter shoppingstråket så sa även Daniel att han hade velat höra någon spela säckpipa live, sagt och gjort.. så tio sekunder senare sätter första säckpipsblåsaren igång.. Sen var det gatumusikanter (alltså säckpipor och trummor) och dansare efter hela huvudgatorna.

Efter att vi hamnat på en stor marknadsplats några shoppingtimmar senare så var vi båda så trötta att vi bestämde oss för att gå in på en bar och sätta oss en stund. Det finns verkligen en massa barer att välja mellan, antingen om man vill ha en större med mycket folk eller en liten lokal med en person i.

Vi avslutade kvällen på en finare Indisk restaurang Kama Sutra som hade en helt otroligt god men stark Tikka Masala med vitlöksbröd.


 

Morgonen efter var det bara att snabbt stiga upp för att bege sig ut mot flygplatsen igen och lämna tillbaka bilen. Allting gick super smidigt (förutom då att jag glömde kvar boardingpasset på café bordet och kom på detta medan jag stod i kön till säkerhetskontrollen)

Vi köpte med oss en flaska whisky och en flaska Bacardi för 22 pund i Taxfreen och hade inga problem med att ta oss igenom viktkontrollen (min väska vägde väl ca 9,3kg)

 

 

  • Glasgow är en väldigt fin stad som jag gärna velat se mer av, vi hann ju bara gå efter shoppingstråken och tyvärr glömde vi bort att besöka den stora marknaden Barras, som ska vara en måste se sak.

  • Högländerna var otroligt fint, det enda vi ångrar såhär i efterhand var att vi inte hann med att se vägen kring Fort William, det verkade vara en underbar väg att köra (av det vi kunde se i mörkret i alla fall).
  • Språket var svårt att förstå, vilket jag förberett mig på redan från början. Men att det även skulle vara svårt mitt inne i Glasgow trodde jag inte, men det är det.

  • Växelkursen var helt okej, och det mesta var faktiskt mycket billigare än vad jag hade trott



    Men en lätt värd resa var det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback