Samtal med William

Ännu en gång har jag pratat med min lillebror i telefon, och även denna gång var han hur söt som helst!

Daniel kommer fram till telefonen och hälsar på William, och han hälsar tillbaka. Jag frågar sedan;
- Vet du vem det var som hälsade
- Nej, vem var det? (viskandes)
- Det var Daniel
- Men, men är han hemma hos dig idag?
- Jag bor ju hemma hos honom?
- Va?! Gör du, hela veckan??
- Hela tiden
- Va? Hela tiden, nuföralltid?!


Sedan så fick jag någon konstig fråga om vartifrån i telefonen jag kom ifrån
- Kommer du från höger eller vänster i telefonen?
- Öhm, jag förstår inte hur du menar William
- Kommer du från höger eller vänster?
-
Men hur menar du?
- Okej, då ska jag prata jätte högt nu, KOMMER DU FRÅN HÖGER ELLER VÄNSTER?
- Öhmm, jag kommer från höger, så om du tittar åt det hållet så kanske du ser mig
Han är tyst en liten stund och frågar sedan;
- Men vilket är höger?
- Du får faktiskt fråga någon som ser dig istället
Han tassar bort en liten sväng och ropar frågan åt mamma och Pelle, tillslut säger han stolt
- Det här är höger!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback