Inkassobrev

Gissa om jag höll på att sätta the't i halsen när jag såg att ett inkassobrev dök ner i brevlådan. Hjälp! Detta är mitt första inkassobrev någonsin och kom för att jag inte betalat energiräkningen. Det konstiga med det hela är att jag varken sett orginalfakturan eller påminnelsefakturan, så jag vart ju extremt förvånad.
Men aja, så länge man betalar fakturan inom åtta dagar från utskriftdatum (alltså ska pengarna vara inne på tisdag) så är det lugnt, gör man dock inte detta så hamnar man hos kronofogden. Dock så är denna räkning till min gamla lägenhet, så det är Nirre som ska betala denna, gissa om jag kommer ringa och påminna honom på måndag så att han betalar, jag vill INTE hamna hos kronofogden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback