Dikt om kärlek

Hittade en gammal dikt som jag skrev på ett skrivarläger för många år sedan. Man skulle försöka sätta ord på kärlek


Det sprudlar av glädje när han går förbi
Jag hoppas så innerligt att det en dag blir vi
Jag suktar och längtar på ett underbart sätt
Och jag vet i hjärtat att han är Mr. Rätt
Hans leende ger mej ett glädjande ord
Hans ögon får mej stel som ett bord
På moln jag vill sväva in i hans famn
Och aldrig lämna hans trygga hamn
Jag drunknar i härlighet, tankar och längtan
Sprolla om detta verkligen är värd denna väntan
Hans kropp, Oh så vacker vill hålla han nära
Kom hit lilla ängel, kom hit lilla kära
Det bubblar och sprattlar i min spröda kropp
Nervositet, förundran och detta ihållande hopp
Där kommer han mot mej och ger mej ett flin
Då vet jag inom mej, han kommer bli min



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback