Dagens Tanke om Plopp och Center

Dagens Tanke: Vad är egentligen skillnaden mellan Plopp och Center?

När jag läst lite på Wikipedia så får jag veta bla att:

* Båda tillverkas av Cloetta
* Reklamsloganen är på den ena; Toffeefylld choklad
   och på den andra; Choklad med toffeefyllning
*
Plopp skapades 1949 av Choklad AB Thule, som 1969 köptes upp av Cloetta
   Center skapades 1941 av Cloetta då i en rulle, först 1994 kom den ut som chokladkaka


Men känner ni någon skillnad på smaken? Det sägs att Plopp är mer lättflytande och en mer knäcksmak, men detta är inget jag själv tänkt på faktiskt.
Men nu funderar jag faktiskt på varför de säljer två produkter som är så pass lika varandra, från början var säkert tanken att de skulle köpa upp sina konkurrenter eller liknande. Men nu då? Behövs verkligen både Center och Plopp?

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den stora skillnaden mellan dem, som du missade i listan, är ju:

Att PLOPP har lååångt mycke mer nostalgivärde! ;D

..dock så kan det nog ligga nåt i att fyllningen i Centern är lite tjockare..blir nog att köpa hem och testa detta!

2010-03-16 @ 21:07:59
Postat av: Emelie

Jag har alltid tyckt att fyllningen i center är lite mer trögflytande, och liksom kornig, på något sätt som plopp inte är. ^^ Men sen om man faktiskt behöver både plopp och center är ju något man kan diskutera.

2010-03-16 @ 21:41:33
URL: http://emeliech.wordpress.com
Postat av: julia

åhh jag tycker också salen al fakir va bäst:)

2010-03-16 @ 21:52:26
URL: http://annorlundajulia.blogg.se/
Postat av: Petra

PLOPP är mycket godare;D Konstigt att man kan tycka det, för de är ju så lika. Men jag och mina systrar gjorde ett blindtest med plopp och center, och alla kände vilken som var plopp och vilken som var center, för ploppen är faktiskt godare';D

Iallafall i våra munnar:D

2010-03-17 @ 09:35:31
URL: http://pivii.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback