En dag i Danmnark

Eftersom att detta var min första lediga långhelg på väldigt länge så passade vi på att ta en tripp över till Danmnark under lördagen. För bor man i Göteborg så måste man ju faktiskt ta sig över till Fredrikshamn för att uppleva lite Dansk kultur.
När vi klev av båten så möttes vi av folk i gamla dräkter som marscherade genom gatorna och ut på ett stort torg. Vi fattade ingenting! Men tillslut så luskade vi ut att vi hamnat här mitt i deras 500 års jubileum av Tordenskiöldsdagarna. Hur som helst så var det väldigt skönt att komma bort lite och se någonting annat, och det var en otroligt rolig liten resa som måste göras om!

Stena Line. Billigt och bra!

Dagens outfit

Jag spelade på enarmade banditer för första gången och vann 100 kr!!

I Fredrikshamn

Världens sockrigaste våffla med mjukglass

Man måste dricka öl när man är i Danmark

Fartyget Göteborg

De sköt kanoner och det lät massor

Grillad kyckling


Stånd med lite olika saker från långt bak i tiden

Ett paket jordgubbar kostade 20 danska kronor

Helgrillad gris

Framför skeppet Göteborg

Damer i dräkt

Öl hälls upp i kermaik muggar

Sedan hittade vi en brygga där vi kunde doppa fötterna lite

Avslutade dagen med ett restaurang besök

Mexikans restaurang , så vi åt Burrito

Bananlikör drink. Kolla minen innan och efter han smakat på den!

På båten hem vann jag champagne, på en lott för 20:-


Köpte även klubbor i taxfreen

Danmark is awesome!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback