Det är INTE okej


Idag på lunchen när vi var påväg till bilen hemma i kortedala möts vi av en tjock, äldre man. Han ser väldigt skum ut i sina träningsbyxor och nästan för korta mörka t-shirt. Han tittar på oss och kliar sig lite strax under magen så att t-shirten flyttar på sig litegrann.
När han är i samma höjd som oss så möter jag hans blick. Hans ärrade, grovhudade ansikte ser inte alls inbjudande ut, och värre blir det då han ger mig en flörtande blick.
Jag vänder mig mot syrran och ser honom i ögonvrån när han vandrar bort ifrån oss, han vänder sig om och spanar in oss bakifrån.. Vilket jag även berättar för syrran, varpå hon vänder sig om för att titta på honom och hon kan se att han är påväg att titta bak på oss igen..

Han var en sådan där gubbe som hade ett så obehagligt utseénde. Inga fördomar här inte, men han såg verkligen ut som en sådan där pervers jävel som sitter hemma framför datorn och laddar ner barnporr. Det är INTE okej


Kommentarer
Postat av: Emelie

Där känner jag mig ändå rätt förskonad, för det är OTROLIGT sällan jag får sånna blickar. Men det är fan inte okej när det händer, oavsett hur ofta det är, för den där äckel-känslan infinner sig alltid efteråt.

2010-06-15 @ 16:28:21
URL: http://emeliech.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback