Vinden har vänt

Äntligen börjar man se ljuset i mörkret!

Ikväll har jag varit ensam i lägenheten utan att må dåligt. Det känns som ett stort steg framåt, det kan vara svårt att förstå för er. Men det är ett stort steg för mig.

Jag är påväg i rätt riktning och det känns som att jag äntligen vågar hitta mig själv, och det handlar inte om att jag ska hitta tillbaka till mig själv. För mitt dåvarande jag är inte alls det jag vill vara, utan jag vill hitta till den jag är och vill vara idag.

Jag kan äntligen se att jag inte behöver vara den bilden jag varit, utan jag kan skapa mig en ny jag. En bättre, starkare och självsäkrare jag, en jag som vågar satsa och misslyckas, en jag som självklart kommer ha både bra och dåliga dagar men istället för att tappa fotfästet kommer ha en stabil grund att falla tillbaka på.

Detta är ett steg i rätt riktning
Ett steg till mitt nya jag


Kommentarer
Postat av: Emelie

Gillagillagilla! Du vet att det bara är att ringa om du vill prata! ;)

2010-07-30 @ 16:33:29
URL: http://emeliech.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback