Venedig dag 4 Tisdag

Vi tog båtbussen ut till ön Lido för att uppleva lite strand och bad, eftersom det inte finns någonstans i venedig att bada pga det aktiva båtlivet i kanalerna.
Lido är en liten ö utanför Venedig med en väldigt lång sandstrand mot havet. Dock var självklart vattnet inte så kallt som vi hade önskat. Men lite svalkade blev vi i alla fall. Sedan vandrade vi längs med huvudgatan tillbaka till hållplatsen. Självklart hade affärerna stängt för lunch, men lika bra var väl det eftersom min budget inte tillät någon shopping!

Vi passade sedan på att gå tillbaka till hotellet för att duscha och vila upp oss inför kvällen och sedan begav vi oss ut igen. Nu med sikte på en bra restaurang i området vi bodde på. Dock fick vi veta att restaurangerna inte öppnar förrän ca 19.00, så vi fick slå oss ner hungriga på Soul Cafe, dricka drinkar och äta chips. Sedan valde vi att bege oss in till staden igen för att leta upp en mysig restaurang vi åkt förbi flera gånger med bussbåten. Självklart var detta inte det billigaste stället man kunde äta på, men mysigt var det. Att dela på en vinflaska efter drinkarna på cafét gjorde dock att jag tillslut blev helt borta. Så med hjälp av Daniel tog jag mig hem till hotellet. Behöver jag säga att jag var extremt sjösjuk och bakis när jag vaknade dagen efter..



Bra att veta
* Butikerna på Lido har stängt mellan ca 13.00-16.30
* I övriga Venedig har de flesta butiker öppet mellan 9-13 & 15-20
* Att gå på toaletten kostar ca 1,5 euro, leta efter WC pilar på väggarna på husen
* Restaurangerna efter huvudstråken kan man endast sitta vid om man tänkt äta mat
* Små vattenflaskor kostar endast mellan 0,5-1 euro och finns att hitta lite överallt
* Restaurangerna utanför turiststråken öppnar inte förrän efter ca 19.00


Grillade mackor till frukost igen, verkar vara det enda frukostalternativet









Daniel badade med kläderna på, jag hade bikini med mig


Svalkande med corona!




Shoppat

Superbilligt smink



Sedan ut och ta en drink



Vi glömde fråga vad det var för nötter, det var ju supergott





På den fina restaurangen







Jag förälskade mig i dessa glas








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback