Venedig dag 3 Måndag

Värmen börjar bli extremt jobbig, men Venedig är en så charmig stad och självklart vill man uppleva så mycket av den som möjligt så även denna dag tränger vi oss på en varm och svettig buss in till staden. Denna dag ska vi vandra i stadsdelen duermo. Som i resten av Venedig så finns det otaligt med gator att gå vilse i, men det är en väldigt fin stadsdel. Här finns det självklart också många turistbutiker men även finare butiker med konstverk och mer åt glasmåleri hållet.
Vi funderar starkt på att gå in i ett av stadens alla museum men inser att pengarna inte räcker till då allting kostar mellan 6-20 euro per person. Bara att gå in i den stora katedralen på Markusplatsen kostade 2 euro för mig (pga att jag skulle skyla mina ben och axlar med två stora servetter), man fick inte fotografera och att gå in för att se skatterna eller upp för att se utsikten kostade ytterligare pengar)..

Vi avslutade i alla fall dagen med att i en timme försöka leta upp en restaurang vi läst om i tidningen, men tillslut gav vi upp och valde en liten personlig restaurang med venetianska delikatesser. Jag tog en mixad tallrik och det var väldigt mycket mat, väldigt gott men jag har ingen aning om vad jag åt egentligen!


Mat och dryck
* Passa på att testa vinet i venedig både det röda och vita. Det är otroligt gott!
* Testa några venetianska rätter
* Italiensk öl är inte alls dumt!


Äter frukost


Vid övergångsställena har de en skylt som räknar ner till det blir rött/grönt


Daniel tar kameran och fotograferar sig själv, men jag vill vara med


Det fanns sådana här Gondolservice överallt



Dörrarna var direkt ut mot vattnet



Det var så varmt att till och med fåglarna badade under kranarna










shoppade leggings






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback