Filmtips Wallander Indrivaren




En kvinna hittas död i sin lägenhet och tecken tyder på att hennes tidigare pojkvän, dörrvakten Fabian, är skyldig. Men under utredningen upptäcker Pontus att att Isabelle bär på en tung hemlighet från sitt förflutna, som har direkt anknytning till fallet. Hennes framtid som polis står därmed på spel samtidigt som hennes lojalitet mot både Pontus och Kurt Wallander prövas.


Jag tycker om alla wallander filmerna, och självklart tyckte jag även om denna filmen. Men det var någonting med denna film som fick mig på så sorgset humör, kanske berodde det på att "huvudpersonen" Isabelles hemlighet var så sorgligt och ändå så verkligt. Eller berodde det på att en av skådespelarna tagit sitt liv för några månader sedan? Jag vet inte, men jag kände mig bara så tömd på känslor efter denna film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback