Handledsproblem

Okej, idag var jag till läkaren och denna gång fick jag i alla fall hjälp, av en läkare från island. Vi fick kommunicera lite på engelska för att förstå varandra!

Men hur som helst så fick jag veta att det antingen kunde vara en spricka eller en Ganglion i handleden.
Så första steget är i alla fall att jag ska röntga mig imorgon bitti, är det inte en spricka så kommer läkaren att boka tid hos en ortoped. Där ska väl han försöka komma fram till om det är en ganglion eller inte. Är det en ganglion så är det en godartad cysta, som kan försvinna av sig själv. Men som troligtvis måste opereras bort, vilket resulterar i sjukskrivning i fyra - fem veckor.. Alltså fatta hur lång tid jag inte kan träna på då!?


God damn it! Men nu ska jag inte rusa fram i förväg utan jag börjar med en röntgen och sen får jag höra av läkaren om en vecka, jag ska smörja på voltaren, äta starka värktabletter och ha stödband på armen dygnet runt.


Ganglion


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback