Milano Dag 3 Fredag

Fredag
Dagen började med frukost på sängen, eftersom köket till vandrarhemmet är "under ombyggnad" så kanckar de på dörren och ger en frukost. Dock kan jag inte kalla det för frukost; Kaffe, saft och mjölk + en crossiant och sockerkaksbit.

Efter frukosten började vi med att vandra omkring i området igen, denna gång dröjde det inte länge tills jag fann en till handväska (större variant) samt ett par skor med kilklack. Passade även på att köpa ny concealer och mascara som vi hittade billigt!


Vi tog oss sedan in till centrum igen, och denna gång var det dyra affärer vi gick runt och tittade i. Det tråkiga med dessa affärer är dock att det är så basic kläder i enkla färger.  Så jag hittade ingenting jag ville ha, inte ens på Juicy Couture (dock var deras affär väldigt liten). Men det var väldigt inspirerande att vandra omkring i alla dyra affärer, det behövdes till Becca som skall söka modedesignutbildningen! När vi sedan fått ont i fötterna av att promenera runt bestämde vi oss för att sätta oss ute på en bar och ta varsin coctail. Detta var otroligt avkopplande!



Vi visste inte riktigt vart vi skulle dra en fredagskväll men hittade ett kvarter som verkade helt okej. Där var det en mörkhyad man som sa att han skulle hjälpa oss att komma in på Hollywood. Okej tänkte vi och följde efter honom.. Dock skulle vi inte följt efter honom utan bara försökt komma in själva, för vi blev fast vid honom nästan hela kvällen! Tillslut så skulle han hänga in våra jackor i garderoben (som kostade 50 kronor per jacka), dock hamnade jackorna på samma galge som hans jacka. Som tur var så var jag väldigt snabb med att ta biljetten till jackorna och stoppade ner i handväskan (vi ville ju kunna ha en utväg därifrån ifall han skulle bli jobbig).
När vi dansade så höll han i Beccas hand hela tiden, försökte hålla i min men jag vägrade.. Becca kunde inte med att säga ifrån så tillslut sa hon till honom att hon var lesbisk! Sedan vände hon sig till mig och viskade "Skea, se lesbisk ut nu" . Dock hjälpte det inte alltför mycket, så vi försvann in på toaletten ett längre tag (med han väntandes utanför)
Väl därinne så upptäckte vi att spegeln mellan tjejernas och killarnas toaletter, inte var en spegel. Utan bara ett genomskinligt glas.. Det var väldigt roligt att se, vissa killar var extremt självsäkra och flörtade genom glaset. Medan vissa skämdes något så otroligt och kunde inte med att titta.
Mot slutet av kvällen tog vi i alla fall ut våra jackor, gav honom lappen och sa åt honom att vi ville dansa själva, vilket blev ett projekt bara det. Vart vi än dansade blev det en ring av italienare runt om.. Så vi svängde runt hela tiden för att slippa händer i håret. (Har dom inget hyffs dessa killar, jag vill väl inte ha deras äckliga och fettiga händer i håret!)
Sedan blev det taxi hem, billigt men livsfarligt! De verkar ju inte direkt ha några trafikregler what so ever..


Frukost på sängen medan man sminkar sig


Dagens outfit


Miss sixty och Giorgi armani


Utanför Gucci


Robert Cavalli  och en super snygg brudklänning i något skyltfönster


Drink ute i solen



Skyltfönster med en massa Hello Kitty prylar!




Det var grönt i spårvagnarna, Becca smälte in


Ute på restaurang på kvällen


Jag åt pasta med skaldjur och det var super gott!


Ute på kvällen


Min nya handväska är awesome


Min nya klänning samt mitt Hello Kitty fodral och lurar till iphone


Beccas nya skor

Kommentarer
Postat av: Aus-Kathy

Pasta and shopping ftw! ;>

2010-04-07 @ 12:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback