Paris Del 3

Disneyland var fint, men inte alls lika underbart som jag förväntat mig. Det var mer upplevelse än äventyr liksom.
Det fanns inte alls många åkattraktioner, helst inte för lite äldre, men det fanns några i alla fall.  Vi började i ett spökhus där man fick sitte ner i stolar som rullade på räls. Det var inte direkt läskigt eftersom det var ganska barnvänligt, men det var otroligt läckert gjort så vi blev väldigt fascinerade!
Vi tog oss sedan till en berg och dalbana som åkte upp på ett litet berg, men började rakt ner i ett svart hål. Detvar lite läckert, för det har jag aldrig varit med om förut. Man kan ju som inte parera själv eller någonting för man har ju ingen aning om vilket håll den kommer åka åt, i övrigt så var den en snäll bergochdalbana. Efter denna bergochdalbana och över en timma kö tiden valde vi att inte åka någonting mer som var kö på.. Det var extremt jobbig kö!
MEn vi åkte Pirates of the carribean också, vilket var som en båt man sitter i ganska många och så åker man runt i ett stort landskap och tittar på olika grejor, det var himla snyggt gjort! Nu hade klockan redan hunnit bli ganska mycket så vi strosade mest bara omkring och tittade lite, samt att vi skulle stressa över i den andra parken också (vilket var onödigt att stressa till eftersom den redan hunnit stänga till vi hunnit dit) Men aja. Jag åkte sedan två attraktioner till, en båt som gick igenom ett konstigt sagoland med dockor, man blev helt knäpp på musiken, som var densamma hela attraktionen runt (ljusa röster som sjöng samma mening om och om igen) Becca blev lite hjärntvättad efter detta..
Samt att vi åkte någon space grej. Vi var dock beredda att vända när vi fick veta att den skulle gå 360 grader.. Ni vet ju att jag inte åker karuseller i vanliga fall, men vi körde på ändå. Jäklar, vad jobbig den var, lite rolig också kanske, men yr blev man. Den gick verkligen runt och åt sidorna i totalt jävla mörker, man fick också se lite planeter en snabbis. Men det mesta var det bara mörkt. Men jag kan säga att jag var rejält omskakad efter denna.

Nu sitter jag på hotellet och packar ihop mina saker, vi måste nämligen ta spårvagnen härifrån klockan elva, och vi hoppas på att några affärer öppnar klockan tio så att vi hinner snabbshoppa lite. Men det är inte säkert, man kan inte direkt lita på affärerna här för vissa öppnar inte förrän klockan två på vardagar.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback