Torsdag Liseberg

 

 


Torsdagen spenderades på Liseberg med först en halvtimme i kö för att ta sig in och sen ytterliggare en super lång kö för att få köpa åkbiljetter, och sedan var det dags för att börja åka karuseller. Pelle och Bäbis började med att åka Kaninresan medan vi andra satt i solen och njöt. Sedan blev det dags för mig och bäbis att åka lilla berg och dalbanan. Eftersom han tidigare inte åkt något liknande var mamma väldigt nervös att han inte skulle klara av den. Men efter den långa kön (ca 30 minuter) så åkte vi den och han var superglad! Så fort vi kom av den slog han in siktet på den snurrande båten och ropade "den ska jag åka". Ni som känner mig vet att jag har extremt lätt för att bli yr, så jag skickade över han till Becca så fick dom åka tillsammans. Vi hade i alla fall en väldigt trevlig dag på Liseberg, kunde ha vart mindre barnfamiljer, men inget man kan påverka. Vi spelade bort en massa pengar på diverse chokladhjul utan resultat och strosade runt bara allmänt.

När vi var klara där följde vi med dem till vandrarhemmet. Bäbis var lite snabb med att sätta sig på en ledig plats så fort vi kom in i bussen och hamnade mitt emot en riktigt stor, vithårig gubbe med stor glugg i framtänderna. När han upptäckte detta blev han självklart helt förskräckt och fick stooora ögon. Detta var självklart väldigt pinsamt så jag fick snabbt uppehålla honom med att fråga en massa frågor och titta ut genom fönstret. Annars så hände inte så mycket under kvällen, vi satt bara ute i gräset och åt godis och chips. Och joggade runt med bäbis lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback