Vimmelfotograf

Igår kväll prövade jag vara vimmelfotograf åt www.rockspot.se  för första gången! Det var himla roligt faktiskt, alla var så väldigt trevliga, men det var svårt att ställa in ljuset med min kamera, blixten slår alldeles för hårt i vissa ljus, så jag måste försöka klura ut hur man ska göra för att det ska bli bättre!

Började  i allafall kvällen på StickyFingers. Där var det tyvärr inte så mycket folk som jag tänkt på under och mellanvåningen, men detta berodde på att alla var på övervåningen. Träffade även på Karro som blev super glad att se mig! hon vart lite sugen på att kasta upp mig i händer, men utan bakperson och då hon druckit en drink för mycket så skulle inte detta slutat bra, så vi sket i det.

Vi fortsatte med att gå till Rockbaren, där lämnade Björn (vimmelfotografen jag följer med) mig. Så jag fick fota på egen hand, här vart det också problem med ljuset eftersom det var så olika ljus överallt. Många ville tyvärr inte vara med på kort heller, eller så rörde de sig för mycket så allt blev alldeles suddigt.. men några bra bilder fick jag i alla fall. Träffade här på en superglad Marita som pekade ut killar hon tyckte var snygga och som jag skulle fotografera! När klockan blev kring två så kom det in en massa poliser och väktare och gick omkring, och tyvärr försvann nästan alla människor i samma veva, så det var svårt att fortsätta efter det. De som var kvar hade jag redan fotograferat flera gånger. Eftersom jag var tvungen få tag på Björn och lämna minneskortet till honom så gick jag ändå runt lite och sedan började jag vandra mot Berså där han befann sig. Och sedan var det bara att fara hem.
Kom hem strax innan tre, och så ska jag iväg till salongen nu.. Känns lite tungt kan jag säga dig!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, då vet du ungefär hur jag känner mig när jag har jobbat kvällen innan en träningsdag! Lite lagom tom i skallen är man på morgonen. >.<

2009-03-21 @ 11:04:39
URL: http://emeliech.wordpress.com
Postat av: karro

hahaha. det roliga är att jag bara druckit 2 öl innan jag träffade dig ... så går det när man bara är ute en gång i månaden, toleransen är noll :D

2009-03-21 @ 13:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback