Cheer

Både söndag och igår hade vi stuntträning. I söndags tillsammans med tre från GC Troops stuntgrupp (två killar och en tjej).
Det gick både bra och dåligt, lite skador blev det ju såklart och jag känner mig lite halv mörbultad med alla dessa blåmärken på kroppen, men det var det helt klart värt.
Jag vågade äntligen göra dessa vanliga fulldowns från elevator, och vi kom fram till att jag hädanefter ska satsa på två varv, dom blir mycket rakare då. Då tänker man inte så mycket utan bara kastar sig , jag har ju en förmåga av att övertänka stunten innan jag gör dem=det går ej som jag tänkt.
Annars så prövade vi lite olika stunt, och tossarna var sjukt höga! (nästa gång måste jag nog pröva göra en backtuck i luften).  Jag gjorde även lite partner med båda killarna, så de skulle få träna teknik och det gick helt okej :)
Det var hursomhelst väldigt roligt att träna tillsammans med dem och jag hoppas det blir fler gånger!

Igår tränade vi själva. Vi tränade en massa olika stuntsekvenser och stunt. Vi filmade även, så det blir roligt att kolla på sen ;D Vi prövade bla att jag låg på marken, och de tog tag i ben och armar och gungade fram och tillbaka för att sedan kasta upp i en elevator, tungt... och det gick bra, tills jag stod i elevator och Karro börjar berätta om vad vi ska göra sen, då ramlar det mattludd från mig rakt ner i hennes hals, vilket resulterar i en hostattack. Haha!
Vi gjorde även en sekvens upp i show extension, ner i straddlesit och kullerbytta ner, men spårade ut totalt, när vi utvecklade det. Jag kom nämligen först upp i extension och gjorde fula moves (håller för näsan som när man ska dyka, och andr armen rakt upp och dyker ner.) Sedan sänker de mig till en straddlesplit och istället för att göra en kullerbytta ner, så simmar jag med armarna fram mot kameran. Det ser helt sjukt ut :O Men ibland så måste man få vara oseriös ;D

Nålen med GC Troops                            The Josephine
 
 

Kommentarer
Postat av: Linnéa

jag tyckte det gick prima ;)

2009-04-07 @ 12:34:56
URL: http://www.metrobloggen.se/fatcheerleader

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback