Reflektion över vårt samtal

Efter mitt samtal med syster yster idag så kan jag berätta att hon har upptäckt sig ha samma symptom som beskrivs för svininfluensan och blev orolig, för den kan ju inte vara så rolig att ha, hon hade ju till och med hört folk som dött av det. Efter att jag lugnat ner henne med att det faktiskt finns människor som dör av vanliga influensor också och att just svininfluensan är lite överreklamerad, för de flesta som dör i sådana sjukdomar är just de äldre och svagare.
Beccas kommentar till detta var alltså att: Man kan ju inte räkna de gamla till statistiken över döda eftersom de är gamla och kommer dö ändå närsomhelst.

Detta var en väldigt intressant tanke! :p


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hahaha! Jag måste säga att jag älskar Beccas sätt att resonera! :D

2009-06-23 @ 20:16:48
URL: http://emeliech.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback