Regn

Igår regnade det när jag var på väg hem från jobbet. Förövrigt så jobbade jag över, vi har otroligt mycket att göra nu så det är nästan ett måste.

Men regnet gjorde mig ingenting igår när jag gick hem från spårvagnen, paraplyet i påsen fick helt enkelt ligga kvar. Ibland tycker jag att det kan vara så avslappnande med regn. Trots att det bara öser ner så går man med lugna steg hemmåt, och andas in den friska luften. Ett tag att bara släppa alla tankar och andas ut. Jag kan till och med gå så långt att jag stannar upp där i regnet och tittar på alla stressade människor som springer för att söka skydd under ett tak. Vissa springer med en tidning över huvudet, medan vissa gömmer sig under en huva eller paraply. Och där står jag, när regnet bara öser ner, och tittar på dessa människor och undrar varför de inte känner som jag. Varför kan de inte bara stanna upp, låta sig bli blöta, andas ut, släppa alla tankar, och bara leva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback