Liseberg




Igår kväll tog vi en tripp till Liseberg, jag och Helene. Tyvärr var vi inte de enda utan det var rejält med folk.. Vi köpte ett litet häfte så att vi kunde åka ca tre karuseller, så vi började gå till Flumeride. Dock visade det sig att det var extremt lång kö, så vi gick till Kållerado istället. Vi stod i kö ca 40 minuter.. så det var inte lite folk där! Efter en blöt mysig resa i Kållerado gick vi tillbaka till Flumeride, där det nu visade sig att kön vuxit massor.. Den kön tog väl säkert över en timme, men det gick bra ändå eftersom vi varit smarta att köpa sockervadd som kögodis.Men flumeride var faktiskt roligare än andra gånger jag åkt den! Jag blev blöt, mina strumbyxor blev dyblöta och skorna plaskiga.
Det var som att de hade ökat på strömmen i Kållerado och Flumeride, eller så har jag blivit fjolligare.

Men sedan gick vi mest bara och strosade i de små butikerna och gick runt och letade mjukisdjur. Jag vann förövrigt en nalle! När vi kom hem var vi alldeles för mätta för en riktig middag, så det blev bara mackor och The (som jag förövrigt brände mig på) och så stretchade vi lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback