Mardröm

Inatt drömde jag en så obehaglig dröm som jag inte klarade av att vakna från.
För när jag vaknar så ligger jag i nirres rum, med nirre bredvid mej, men det flimrar lite för ögonen. Så sen när jag ska tända sänglampan så blir den till gele, vilket gör att jag förstår att jag drömmer. Så jag ligger kvar och det händer en massa obehagliga saker. Jag blundar och blundar och vet ju om att det är en dröm, men trots detta så vaknar jag inte upp. Tillslut när jag tittar upp igen och verkligen tror att jag är vaken så är det alldeles mörkt i rummet och en gammal gubbe med en massa stora kläder och någonting i handen gåendes mot mig! Jag blundar och är skit rädd. Så sen när jag vaknar på riktigt så vet jag inte om det är i verkligheten eller inte, så jag tänder lampan, tar tag i mobilen och ligger kvar. För ifall det fortfarande är i drömmen så kan det ju hända mer läskiga saker om jag ställer mig upp. När jag tillslut kommit fram till att jag verkligen vaknat så vill jag ju för allt i världen inte somna om igen, för tänk om det fortsätter på samma dröm!

Nej fy vilken natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback