Ett samtal

Idag fick jag ett samtal:
"Hej jag heter Alexander. Hur är det?"
"Det är bra antar jag"
"Är du trött, du låter som det på rösten"
Jag funderar över om jag verkligen låter så trött, eller om det är förkylningen som gör det och svarar
"Jo, lite trött är jag väl"

Vid det här laget börjar jag fundera över om detta är en person som jag ska känna?! Är det någon kompis, kompis.
Eller kanske är det någon från jobb jag sökt tidigare under veckan!? Och jag börjar fundera över om jag
känner till någon Alexander. Men då kommer svaret:

"Jag tänkte bara höra om du är intresserad av att kostnadsfritt få en hemsida som är värd 25 000:-"


Så nej, denna person ska jag inte känna. Det är såklart en försäljare.
Men vafan, kan du inte presentera dig från företaget du ringer, just om du ska börja fråga om annat och inte
gå direkt till ärendet. I övrigt tyckte jag har var väldigt trevlig, men då han la på utan att knappt sagt hejdå
så kändes trevligheten väldigt överspelad.

Många telefonförsäljare har en förmåga av att lägga på utan att säga hejdå, vilket i alla fall jag anser väldigt oartigt. Nog kan jag förstå att det måste vara frustrerande att hela tiden få "nej tack" som svar. Men det är ju ditt jobb, och det är ett socialt jobb, du har valt jobbet själv, och det spelar absolut ingen roll att kunden innan skrek åt dig, du ska ändå vara lika social och trevlig när du ringer mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback