Stötta varandra

Mitt minne har väl alltid varit lite dåligt. Men bra för min egen del, eftersom jag inte kommer ihåg alla pinsamma jobbiga situationer, dock irriterande ibland att jag inte kan komma ihåg saker jag sagt och gjort som sårat andra.

Men det var inte detta jag tänkte skriva om, utan just nu sitter jag och tänker tillbaka på skoltiden. Tyvärr så är skoltiden en tung tid för många, man är så pressad, både av andra och av sig själv. Och tyvärr så blir det inte lättare att man är tjej. Man kan ju tyckas att tjejer som alltid har sina bästisar som de kan prata om allt med, som de gör allt tillsammans med, också får stöd utav. Men tyvärr så fungerar inte de flesta tjejer så. Inte jag heller på den tiden.
Skoltiden gick ut på att prata illa om de populära och opopulära tjejerna, att sprida rykten och bara allmänt trycka ner folk. Dock så kan jag inte säga att jag var en av dom värsta, för det var jag inte, med handen på hjärtat. Men däremot så var jag inte heller en som stöttade kompisarna, ingen var väl så egentligen. Men varför? Varför stöttade vi inte varandra under alla dessa år? Tänk hur mycket lättare skolan och livet skulle varit? Tänk hur bra vi hade kunnat må?

Nuförtiden så tänker jag på detta ganska ofta. Att  tjejer allmänt måste lära sig att stötta varandra istället för att trycka ner. Ingen blir bättre av att man trycker ner den andra. Det är mycket bättre om man lyfter varandra! Kanske är detta en mongad sak? Kanske inte? Hur som helst så är detta nu ett motto som jag kommer försöka leva efter  :) 
"Lyft dina kära så kommer ni nå molnen tillsammans"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback