Nya filmer!

Hitta två nya dansfilmer som jag tänkte passa på att skriva lite om.

Another Cinderella story



Det handlar om Mary, vars låtsas mamma dominique är popstjärna. Hemma hos Dominique bor hennes tvillingar och Mary. Mary är tjejen som inte passar in någonstanns, hennes mamma var bakgrundsdansare till Dominique men dog, vilket gjorde att hon hamnade där. Hemma får hon passa upp "drottningen i huset" och på skolan har hon bara en kompis. Joey Parker, som är en super kändis tänker komma tillbaka till skolan för att hitta sig själv. Dessa två möts!

Det är faktiskt sånna här filmer som jag tycker bäst om. Slutar alltid lyckligt, mycket dans och humor. Den är underbar och värd att se!



Make it happen



Hon känner att hon är gjord för att dansa och väljer att lämna den familj hon har kvar och fara till Chicago för en audition till en dansskola. När hon fått ett negativt besked bestämmer hon sig för att stanna i staden och lura alla där hemma att hon kommit in på skolan. Istället börjar hon jobba på en klubb.

Med tanke på vad filmen heter, så trodde jag att den skulle vara annorlunda.. Det var en tunn berättelse men man ser potentialen, dom som gjorde filmen var nog för insnöade. Kunde vart bra, men den var ganska tråkig faktiskt. Och jag som brukar älska dansfilmer! Aja, kanske blir bättre om man kollar fler gånger på den. Får väl testa sen ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback