Arbetsförmedlingen & Studioaroma

Började dagen med att fara till arbetsförmedlingen och kolla med dom om dom kunde hjälpa mig på något sätt. Väl där fick jag ju veta att alfa kassan kan jag inte få, både pga att jag inte jobbat sammanhängande så mycket som man ska ha gjort innan man blev arbetslös, plus att jag har registrerat företag.
Fick även veta att starta eget bidraget endast är till sådana som varit arbetslösa en längre tid och inte kan få ett jobb på annat sätt.. och så fanns det tydligen inga pengar kvar för det nu.
Men fick ialla fall med mej några papper på jobb han tyckte jag skulle söka, och jag skulle ta med mig mitt cv nästa gång så skulle jag få hjäp med att kolla igenom och få feedback på det. Så det var ju bra! :)

Var även på Studioaroma och hälsade på Anna Marias kunder, jag svarade i telefon och var allmänt social!
Vi pratade lite inredning och vad som skulle hända mer i salongen!
Jag fick även ett samtal från skatteverket och dom ville bara kontrollera lite av uppgifterna som jag skickat till dom. Så snart så är mitt företag registrerat! Skönt att det händer något liksom!

Men fan, jag anlitar nog en revisor. Jag klarar verkligen inte bokföringen själv känner jag, vill ju verkligen att det ska bli rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback