Nirres födelsedag!

Igår var jag och Parre på stan och försökte hitta en bra present, det han hade önskat sig. Vilket var ett trådlöst headset med mic. Men detta fanns inte på Clas Ohlsson, så vi gick till Teknik Magasinet istället. Där fick vi veta att de hade en bra, men som inte fanns på lager, och så var den dyr. Men de skickade oss vidare till Siba för att fortsätta letandet. Väl där så ser vi att de trådlösa ligger på flera tusen kronor. Vilket är på tok för dyrt!
Så det var bara att traska hem igen.

Imorse ställde jag klockan på 7 och kastade mig upp ur sängen. Började med att vispa ihop lite chokladpudding och fortsatte sedan med att mosa bananer medans chokladen skulle stelna i kylen. Tyvärr så stelnar inte chokladpudding så fort, och jag fick då den smarta iden att hälla över den i en plastbunke och stoppa in i frysen! När bananerna var mosade och marängbottnarna uppackade passade jag på att slå in presenterna.


När chokladpuddingen fryst så hällde jag ner den över marängbotten och klickade på den mosade bananen. Sedan på med nästa botten. Vi hade köpt Italiensk Lyxglass (som det så fint hette, men för det priset kan det inte vara lyx..) , det var en vaniljglass med jordgubb, och små jordgubbar på toppen. Så jag började med att försiktigt skopa bort toppen på glassen och lägga det på en tallrik, sedan forslade jag över resterande glass på tårtan. Och ovanpå glassen satte jag jordgubbarna. Eftersom jag inte har några bakkunskaper och tårtan redan såg förjävlig ut så tog jag några nonstop och bara släppte ner på tårtan. Och sen på med de rosa ljusen (som förövrigt egentligen var till min födelsedag men som vi aldrig hann uttnyttja). Tyvärr vågade jag inte tända ljusen pga att glassen skulle smälta fortare! Men jag och Parre gick i alla fall in och väckte Nirre, vi åt tårta och han öppnade presenter.. fast det var inte så mycket till presenter; en trisslott(nitlott såklart), en kartong med en lapp i "tyvärr är inte din present här, följ med på stan så får du den" och så en egengjord lapp från mej. Men nirre var hur glad som helst. Gött!



Kortet från mej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback