Hembesök

Jag och syrran har alltid haft hembesök av våra kompisar under uppväxten. Trots att vi flyttat runt endel så har vi öppnat våra hem för dem. Vi har haft en otrolig tur gällande föräldrarnas förståelse, för jag vet att många föräldrar säger nej när man försöker bjuda hem fler än fem personer. Men oftast inte våra.

Tänk hur många gånger vi haft kompisar när vi bodde på norrstrand i det stora huset. Men även sen när vi flyttade, vi bjöd till och med hem en massa till pappas lilla lägenhet inne i stan. Men flest kompisar har nog hälsat på oss både i Lillpite hos mamma och på djupviken hos pappa.

Mamma är nästan för gullig när det gäller sådant, pappa blev ju ändå irriterad när det var för mycket spring och vi levde om, men mamma, hon tyckte om när vi bjöd hem folk till henne. Tror mycket att det berodde på att vi annars inte ville vara i lillpite, men ändå. Hur många mammor ställer sig och gör varma mackor till tio pers, och inte bara en gång ;p

Eftersom jag haft så förstående föräldrar så har jag alltid haft lite svårt att förstå föräldrar som knappt låter en komma och sova över. Men, alla tycker och tänker olika så. Men jag trivdes i alla fall med denna uppväxten och jag kommer alltid låta mitt hem stå öppet, för släkt och vänner, och om jag någon gång får barn, för han/hennes kompisar.


Kommentarer
Postat av: EMMA

jätte fin bild :)

2008-10-10 @ 20:16:42
URL: http://emmnil.blogg.se/
Postat av: Alina

Hejhopp! Kikar in:) Hoppas du får en trevlig fredagkväll!

2008-10-10 @ 20:19:17
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men vilken söt vovvsing :)

2008-10-10 @ 20:20:04
URL: http://chiicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback