Gymnastik i Bergsjön

Det är så himla skönt att fara dit och träna, även fast det är en lördagkväll!
Men stämningen är verkligen skön, och fastän jag har ätit för lite för mitt egna bästa och blir yr av en kullerbytta så är det bara så skönt att vara där.

Jag bara står och tittar på alla de som gör kombinationer och njuter. Jag älskar att titta på gymnastik det är så häftigt att man kan ha den kroppskontrollen!

Igår var det även några personer från en Capoeira grupp, och det var några från dom som var så sjukt grymma på gymnastik! Det var tre svenska killar, tre killar från brazilien och två brudar. En av killarna pratade inte ens svenska, vilket vi upptäckte då jag stod i extension bara i sockar på honom... haha sjukt eller hur?!
Ne men det började med att vi bara skulle pröva händer på en av killarna, (utan skor eftersom jag inte tagit med dom). sen prövade han att lyfta upp i extension och allting gick väl hyfsat. Sen var det en kille som stod bredvid och visade att han också ville prova, men när jag stod där uppe i extension så fattade han ju inte vad karro menade när hon sa ner. Så där stod jag.. tur att jag inte är höjdrädd..(hrm...)
Men en av tjejerna kunde i alla fall portugisiska/brazilianska och förklarade allt för honom när jag tagit mej ner och vi provade igen!

Men hon hade i alla fall varit där borta i sex månader tror jag det var, och pratade nu flytande. Hon var tillsammans med en av brassarna och hade varit det i sju år nu :)

Annars så tränade vi lite saltos och rondater. och så prövade jag lite på barren, men det var sket svårt!


Kommentarer
Postat av: Lesly

åhh vad roligt med Ceerleading, jag tränade det i Peaks mixed Vänersborg ett tag =) Fan vad man saknar det. Funderade vad är det för Max gräns på Nybörjar gruppen 15+. Vem är den äldsta?



Lycka till med tränandet. Go girls!

2009-03-07 @ 11:55:25
URL: http://leslita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback