Barndomsminnen

Jag har inte så mycket minnen från då jag var yngre, kan bero på mitt dåliga minne..
men ibland får jag flashbacks

Som idag, som jag alltid kommer få när vi ska äta bakpotatis.
Ett minne från då vi bodde på Norrstrand, i det stora röda fina huset. Mamma och pappa bråkade mycket och jag och becca kom överens om att vi aldrig ville flytta därifrån, vi älskade nämligen det huset. (och än idag tänker jag tillbaka på det underbara huset). Jag, Becca och Emma bestämde oss därför att försöka göra något åt saken, vi skickade därför iväg mina föräldrar på en promenad och när de kom hem skulle vi gjort färdigt en romantisk middag för två med bakpotatis. Och en fin efterrätt.
Det var första gången vi skulle tillaga just den rätten och allting blev bara fel, så tillslut var vi ändå tvungna att ringa och få pappas förklaring på potatisen skulle tillagas. Men dom blev i alla fall glada över den fina gesten, men det hela slutade med att dom skilde sig och flyttade ifrån huset i alla fall.

Men det var i alla fall värt ett försök!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback