Morgontrötta

Ibland har jag svårt att sätta mig in i andras situationer, det vet jag. Den situationen jag främst inte förstår är min pojkväns och hans brorsas. Hur kan man vara så trött varje morgon att man nästan alltid försover sig?

För trots om de både går och lägger sig i tid (vilket inte händer alltför ofta) så tar de sig knappt upp på morgnarna. Alltså tänk er, de reagerar knappt när mobilen sätter igång. Jag vaknar av vibrationerna på min mobil och nirre reagerar knappt när hans mobil ringer på högsta volymen.. det är skrämmande. Han vet ju själv om att han är sjukt trött på morgonen, men har svårt att göra någonting åt det pga att han är i ett halvsovande tillstånd även då jag väckt honom..
och detta har jag jätte svårt att förstå, nog har man vissa dagar då man bara vill dra täcket över huvudet och somna om. Men det är faktiskt inte många gånger jag försovit mig (okej då, några gånger i mening till gymnasiet kankse), men inte annars. För om jag ska vara någonstanns en viss tid så tvingar man upp sig själv, vilket dom uppenbarligen inte kan.
Men det är irriterande på helgerna om man planerat att fara iväg någonstanns en viss tid och man blir försenad pga att dom inte tar sig upp på morgonen. Men som sagt, dom kan ju tydligen inte göra någonting åt det.


Kommentarer
Postat av: Sariis

Haha, jag håller med dig! Visst, jag är JÄVLIGT morgontrött men blir pigg så fort jag tar mig upp. Just dedär att kliva upp ur sängen är jobbigt. Men som du säger, man tvingar sig ju upp. Och nirre och parre är nog dom segaste på jorden när det gäller att komma i tid. haha :)

2008-11-25 @ 20:28:33
URL: http://dreamaboutme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback