Skulle nog ringt polisen!

Fy, vad dum jag är. Nu sitter jag och känner skuld för att jag inte ringde, för jag tror inte att någon annan ringde heller. Jag hoppas någon ringde, för man vet aldrig vad det var som hände.

Jag stod och väntade på Redbergsplatsen på spårvagnen och det var ju ändå ganska mycket folk där. Över vägen står det tre bilar parkerade, en större såpbilsliknande, en till bil och en röd volvo. Plötsligt så springer någon in i volvon, och någon skriker och står och sparkar på bilen, rycker upp dörren medan den i bilen stänger igen den igen.
Man hör hur någon skriker någonting och så ser jag tre personer, tror jag. Två stycken som försöker lugna ner den som skriker, det är svårt att se eftersom det är mörkt.
Sen kommer min spårvagn och jag far därifrån, och jag känner mej bara så dum. Tänk om det verkligen hände någonting fruktansvärt och jag inte ringde? Då var jag också bara en av de där som inte vågar göra någonting, inte vågar reagera..

Jag håller tummarna för att det inte var någonting allvarligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback