Barns namn


Jag blev fruktansvärt upprörd när jag fick höra att någon hade döpt sin son till Adolf Hitler.
Okej om man bara måste döpa någonting till adol hitler kan det åtminstone vara ett djur eller en docka för de ska iallafall inte gå skola och söka jobb, på jobben är de det första det ser vid ansökningar. Barnets pappa tyckrer att folk ska gå vidare eftersom det var så länge sen, men det är inte så lätt att bara gå vidare från en sådan stor händelse och när man hör Adolf Hitler tänker man på nasism och hur många oskyldiga som han dödat. Jag tycker man är elak som förälder om man döper sitt barn till nått konstigt och ovanligt, okej om man vill att dens barn ska vara speciella  men man måste tänka på att namnet har man hela livet och är första intrycket i många fall.

//Becca

Kommentarer
Postat av: Anna

Håller verkligen med dig, det är ju inte något man bara glömmer och går vidare från, då kan det ju hända igen. Det är något som vi faktiskt är skyldiga till att minnas, och jag tycker inte att man ska förstöra så för ett barn att man döper det till Adolf Hitler..

2008-12-21 @ 10:51:43
URL: http://mongoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback